Kirjanik ja ettevõtja Lauri Räpp naudib kikivarvul igat hetke

Copy
Lauri Räpp raadio Elmar toimetuses Tartus
Lauri Räpp raadio Elmar toimetuses Tartus Foto: Raadio Elmar

«Ikigai» saatekülaliseks oli Lauri Räpp. Mees, kes teeks Hunt Kriimsilmale iga kell ära! Ta on kirjanik, sisutekstide looja, sõnaseadja, väikeettevõtja, turundusmagister, harrastusjooksja, maailmarändur ning Rockooper Johnny kaasprodutsent. Saadet vedas Mari-Liis Männik.

Tartlane Lauri Räpp on nelja raamatu autor ning väikeettevõtja. Mehe enda sõnul on tal tegemisi täpselt parasjagu. «Ma võin olla aktiivne paljudes eluvaldkondades, kuid naudin kikivarvul igat hetke...ja lasen nendel ilusatel hetkedel ka orgaaniliselt kasvada. See teadmine on tulnud minuni küllatki aeglaselt, ka minul on olnud nii paremaid kui halvemaid aegu. Ühel hetkel hakkasin endaga lihtsalt rohkem tegelema. Ma naudin seda, mida teen, positiivne stress sobib mulle hästi,» tunnistas Räpp.

«Mind ennast inspireerib muusika ja asjad, millel on sisu. Kõik maailma teemad on aja jooksul ära kirjutatud. Uued autorid annavad edasi sarnast sisu ja mõtteid...kuid seda kõike juba veidi uuemas võtmes. Paljud on andnud tagasisidet, et mu avaldatud tekstid justkui puudutavad lugejate endi elu. Usun, et põhjus on selles, et kirjutan hästi lihtsatest ja elulistest teemadest...kuid panen mõtted sellisesse vormi, mis inimestele kuidagi korda lähevad. Ma vaatlen, mis toimub meie ümber....olen inimeste jälgimisest mingil määral isegi kerges sõltuvuses,» rääkis Räpp, kelle tekstid ja mõtteterad on tabavalt positiivsed ja inspireerivad.

Mees rääkis eluperioodist, mis on teda elus palju suunanud. «Hästi palju hakkas muutuma siis, kui läksin kolmekümne aastaselt ülikooli. Sel hetkel hakkas tulema mu ellu tõeline hetkete nautimine. Hästi paljud olulised seigad on just sellest ajast alguse saanud. Ägedaid asju on elus muidugi väga palju olnud ning ma usun, et neid tuleb aina juurde. Olen elus endale teadmata ladunud kokku olulisi pusletükke. Näiteks, ilma ülikooli turundusvaldkonna õpinguteta...ja ka läbipõlemisteta, ma poleks selles kohas, kus ma täna olen. Kõik on olnud orgaaniline arenemine, ma ei tee midagi forsseeritult,» mõtiskles ta.

Lauri on oma argipäevaste tööde ja tegemiste kõrvalt ka suur rändaja. Ekstreemseid seiklusi on kogetud näiteks Kolumbias, Nicaraguas, Tšiilis, Ecuadoris, Kuubal. Olgu lugejatele teadmiseks, et Kuuba põhjal valmis reisisellil ka raamat «See ei ole minu Kuuba». «Ilmselt sai kõik alguse juba lapsepõlves. Vanemad on meid Eesti piires vedanud kohtadesse, kuhu vähegi võimalik! Võtsime telgid kaasa ja nii me siis seiklesime. Eks see rändamine on ikka hinges. Argipäev on meil ju nii ette planeeritud. Kui ma parasjagu reisil olen, siis ikka nii, et ma ei tea isegi seda, mis samal õhtul või järgmisel päeval saab. Tihti ma ei tea ka seda, kus ma ööbin - kas samas riigis või lähen juba uude kohta. Viimasel aastal on välisriikides reisimist küll vähem olnud...eks seda seiklust jagub hetkel ka Eestis küllaga,» muigas ta.

«Piirangute tõttu reisida ei õnnestu, seega reisikirge ma maandan kõige rohkem jooksmise käigus. See on füüsilisele hea tegevus, lisaks aitab ka pead argijamast puhastada. Ka lugemine aitab hästi. Aga tuleb tunnistada, et Eestis on samuti mõnus reisida, näiteks kasvõi Viljandis käin hea meelega,» lisas ta.

«Olen suur lugemishuviline, loen ligikaudu sada viiskümmend raamatut aastas. Ilmselt on see komme kaasa tulnud mu lapsepõlvest. Nii minu kodus, kui mu vanavanemate kodudes olin alati ümbritsetud raamatutega. Ma naudin hetki, kui saan näiteks rongi või bussiga sõita, sel hetkel alati võtan mõne raamatu ette. Telerit ma praktiliselt ei vaata, seetõttu jääb rohkem aega uue lektüüri jaoks,» sõnas ta.

Mehe sotsiaalmeedia kanal Instagramis on kogunud tänaseks tuhandetes jälgijaid. Räpp lisas, et erilisi pingutusi ta uute klikkide saamiseks ette ei võta. Märkimisväärne on asjaolu, et nii mõneski kooli kirjandustunnis on tehtud tema  Instagrami sisu põhjal hindelisi ettekandeid ja kirjandeid. «Kogu sisu on tulnud täiesti orgaaniliselt, ma ei pea selle nimel mingit erilist vaeva nägema. Teen seal seda, mida ma päriselt teen ja mis mulle tõeliselt meeldib. Ma ei pea ennast suunamudijaks. Tore, et kui on inimesi, kes mu mõtetest lugu peavad. Kui ma kõigile meeldiks, siis see oleks midagi ikka väga valesti. Ma ei pea end kindlasti luuletajaks ega poeediks....ma lihtsalt mängin sõnadega,» lisas ta.

Peagi on täitumas Lauri pikaaegne unistus, ilmavalgust näeb tema lühitekstide kogumik. «Seal saavad olema erinevad ja mõtteterad. Tegemist on eelkõige lühivormidega, mis põimuvad kokku illustratsioonidega. Olen leidnud ka suurepärase toimetaja ja loodetavasti saab varsti asi reaalsuseks,» lisas Räpp.

Laurile pole võõrad ka muusikamaailma ettevõtmised. Mees võttis hiljuti vastu väljakutse, hakates kaasprodutsendiks «Rockooper Johnny». «Muusika on alati mu kirg olnud! Olen kooliajal isegi bändi teinud, kuid see oli päris kole. Kogemust lisab seegi, et kaks aastat töötasin kitarriõpetajana. Seoses rockooperiga, tuleb tunnistada, et olen mässinud end päris korraliku supi sisse - kuid tegemist on ka tõelise umami elamusega! See võimalus jõudis minuni läbi hullude juhuste. Korraldustiim on meil väike, kuid produktsioon saab olema võimas. Libretist on Mihkel Truman, muusikajuht Olav Ehala, lavastaja Ain Mäeots, peaosades Franz Malmsten ja Liis Lass. Kaasatud on oma valdkonna tipptegijad ja see saab olema vägev,» rõõmustas ta.